FANDOM

Lille Bengt
Genre Komedi
Årgång 2011
Producent Felix
Manus Felix
Redigering Felix
Kamera Felix
Speltid 15 min
Budget  ???

Lille Bengt är en långfilm ifrån 2011, skriven och regisserad av Felix. Filmen var Felix projektarbete i trean på gymnasiet, och släpptes över ett år efter att vi började filma den.

Filmen är en parodi på typiska mobboffer-som hämnas-filmer, med en hel massa andra referenser och stilar inköttade i blandningen.

HandlingRedigera

Innehåller en massa spoilers. Har du inte sett filmen men tänker göra det, läs inte detta.

Bengt terroriseras av skolans tuffa gäng dagarna i ända. Som tur är har han en vän, som aldrig nämns vid namn men som tuffingarna är rädda för eftersom hans pappa jobbar på posten.

Efter att ha haft mardrömmar om det tuffa gänget en natt får Bengt en briljant idé. Han ska spöa upp tuffingarna. Det borde ju vara hur enkelt som helst, han har ju spelat Mortal Kombat hur länge som helst.

Hans plan går dock inget vidare och han hamnar på sjukhus med alla ben i kroppen brutna. När han väl läkt (för det gör man ju) föreslår hans vän att han ska ha ett träningsmontage för att bli awesome, och sedan slå ner tuffingarna. Bengt tycker det är en briljant plan.

Bengt möter tuffingarna på Stora Ängen i en episk strid, där en viktig plottwist inträffar, och filmen slutar med att Bengt skjuter huvudtuffingen Knutte i huvudet med ett hagelgevär.

RollistaRedigera

Skådespelare Roll / Roller
Johan Larsson Bengt
Otto Nordqvist Knutte
Marcus Wilnerzon Bengts polare
Johan Nilsson Sten Hårde, Bengts tränare
Timmy Svantesson Badass-Bosse
Simon Åkesson Ruskiga Ragnar
Felix Nordh Doktor, Bengts pappa
Anna Persson Bengts mamma
Sanna Gohzlan Sjuksyster, tuffing
Cajsa Nordh Tuffing
Therese Rosander Tuffing
Josefine Rosander Tuffing
"Carro" Tuffing

Inspelning & produktionRedigera

(Fyll i här Felix. :P)

MottagningRedigera

VideoRedigera

Lille Bengt

Lille Bengt

TriviaRedigera

Foton från inspelningenRedigera

De flesta foton ifrån inspelningen togs av Therese "Tetty" Rosander, och finns att beskåda här.